lørdag den 5. september 2009

Tag mig tilbage..

Er titlen på en ældre Nik og Jay sang, men pt. også indbegrebet af mit følelsesregister.. Jeg er ny i Aalborg, ny i "flytte-hjemme-fra"-verdenen, ny på uni.. Og så sidder jeg altså her, med et ønske om, bare at blive ført tilbage til dengang alting var så godt.. Og nemt.. Og ikke det mindste besværligt! Jeg tager sommetider mig selv i, at flygte fra det vordende voksenliv. Det er skræmmende - både at vente det, men også, at jeg ønsker en emergency escape.. En lille nøddør, jeg altid kan flygte ud af, når realiteterne bliver for hårde. Kæft hvor skal selvtilliden bare skrues 10 oktaver op, når man skal sælge sig selv blandt 150 nye mennesker, og man samtidig har et ønske om at få et længerevarende og meningsfyldt venskab med mindst én af dem! Nå.. Nok om det..

Jeg har gennem de sidste par uge spekukleret godt og grundigt over den nuværende mode, og hvad den dikterer af diverse tendenser. Jeg er opvokset i 90'erne, og kan med gru huske grungetiden, de slidte jeans, Dr. Martens, de lange frakker/kåber med goth-agtig inspiration, de gennemsigtige bluser og de helt fantastiske skulderpuder, som alle vennerne fra 90210 sprang rundt i. Og lur mig, om ikke disse tendenser pt. er at finde på diverse modeblogs, magasiner, i gadebilledet osv.. Hvad blev der af de uskrevne regler? (Som oftest var ganske klare og alligevel nedfældet skriftligt af alverdens modeentusiaster!)
Jeg er udemærket godt klar over, at gamle tendenser kommer tilbage i en slags circle of fashion.. Men matching denim er altså stadig ligeså gyseligt, som det var for 10 år siden.. Mode er en mærkelig ting! Det er subjektivt, og personligt er jeg også stor fortaler for at eksperimentere. Men der er altså også en grænse. Skulderpuder klæder jo reelt ingen! Og hvem kan bære sig ad med at gå med mave-bluse? Og siden hvornår er schrunchie'en blevet tilladt igen?! Call med old fashion.. But some things are just ment to be forgotten!


Oh ve og skræk! Jeg får mareridt af dette gyselige, denim-sammenskudsgilde! Bad girl, Britney. Bad boy, Justin!


Og hvor lang tid går der mon så, før disse monstre er tilbage i modebilledet?


Helt seriøst. Jeg spotter flyverdragten som det næste musthave item. Den er skide praktisk, fåes i mange fede farver og med refleksdetaljer - er ganske enkelt et godt initiativ til heldragten, der jo har været meget populær de sidste par år. It's a winner!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar